Heb jij moeite met het plannen van alle opdrachten doorheen de dag? Dan kan dit schema misschien helpen. Je kan het uitprinten en ophangen. [MAG]
Wiskunde → Werken in potlood!
Klasgroep: Les 165 Tijd, afstand en snelheid (deel 2)
Neem vervolgens werkboek D pagina pagina 70-71.
Bekijk eerst het filmpje tot het einde uit:
Neem vervolgens werkboek D pagina pagina 70-71.
Hulpmiddel: Neuze Neuze-boekje p. 76 nummer 112
Dobbelgroep: Jullie kregen een opdracht van juf Marijke.
Taal/spelling
Deze les leren we de hoofdgedachte formuleren in één zin.
We leren ook sleutelwoorden aanduiden en een mindmap maken.
2. Lees de taalweter die onder de oefening staat. Duid met je fluostiften de belangrijkste zaken aan.
3. Lees de tekst van oefening 2 aandachtig.
4. Lees de inleiding opnieuw (= eerste blokje tekst onder de grote titel van de tekst op p. 109). Onderlijn met potlood de antwoorden op deze vragen:
7. Onderlijn met potlood de sleutelwoorden in de rest van de tekst.
3. Lees de tekst van oefening 2 aandachtig.
4. Lees de inleiding opnieuw (= eerste blokje tekst onder de grote titel van de tekst op p. 109). Onderlijn met potlood de antwoorden op deze vragen:
- Over welke magische figuren gaat de tekst?
- Hoe kun je dwergen herkennen?
- Welk beroep oefenen de meeste dwergen uit?
- Waar wonen de dwergen?
- Wat kun je terugvinden in de woning van de dwergen?
5. Verbeter daarna met deze correctiesleutel. Gom eventueel uit of vul aan waar nodig.
6. We gaan het eerste deel van de mindmap maken.
- Neem je kleurpotloden en je werkboek op p. 111 bij het kader.
- Schrijf deze mindmap over. Werk netjes.
- Zorg dat je niet te groot schrijft, zodat je nog plaats hebt voor straks.
7. Onderlijn met potlood de sleutelwoorden in de rest van de tekst.
8. Verbeter daarna met deze correctiesleutel. Gom eventueel uit of vul aan waar nodig.
9. Vul jouw mindmap aan met alle onderlijnde woorden.
10. Je MOET kleuren gebruiken om je mindmap af te werken. Je MAG dingen erbij tekenen.
11. Controleer je mindmap. Staat alles erin? Is het overzichtelijk?
12. Een verbetersleutel van deze les komt niet meer op Classroom. Maandag, tijdens het verplichte feedbackmoment, moet je jouw mindmap tonen aan de juf/meester en de rest van de klas.
Frans
Vandaag oefenen we de werkwoorden pouvoir en vouloir.
2. Oefen de werkwoorden zoals meester doet in het filmpje.
→ Bewegingsoefeningen
→ Schrijven
3. Maak de oefeningen op Google Classroom ZONDER hulpmiddelen.
4. Bekijk je resultaat. Begrijp je jouw fouten?
5. Vul alle werkwoorden t.e.m. C17 achteraan in je Franse mapje aan. Wie dit goed heeft bijgehouden, heeft weinig werk.
1. Bekijk aandachtig het filmpje:
We kregen al heel wat bewegingsfilmpjes binnen van kinderen die de Franse werkwoorden oefenen. Het verzamelfilmpje met alle bewegingen volgt na het weekend! Wil jij er ook nog inkomen? Stuur dan vandaag nog jouw filmpje door (MAG).
2. Oefen de werkwoorden zoals meester doet in het filmpje.
→ Bewegingsoefeningen
→ Schrijven
3. Maak de oefeningen op Google Classroom ZONDER hulpmiddelen.
4. Bekijk je resultaat. Begrijp je jouw fouten?
5. Vul alle werkwoorden t.e.m. C17 achteraan in je Franse mapje aan. Wie dit goed heeft bijgehouden, heeft weinig werk.
WERO
Je vindt de opdrachten van deze week bovenaan bij het tabblad "WEEKOPDRACHT WERO [MOET]" terug. Je hebt tot vanmiddag 14 u. om de twee lessen te doornemen.
Muzische opvoeding
Achter het tabblad "MUZISCHE LESSEN [MAG]" vind je 2 lessen terug van juf Jolien.
Dit zijn magopdrachten voor deze week.
Dit zijn magopdrachten voor deze week.
Tussendoortje
Bewegen is belangrijk. Deze week bewegen we met filmpjes van "Just Dance". Sta tussen je taken door achter je stoel en doe mee met het filmpje:
Feedbackgesprek (MAG)
De juf/meester hoort jullie graag om 14 u. tijdens het feedbackgesprek via Classroom. Je kan op dat moment alle vragen stellen.
Veel leerplezier!
Juf Yentl en Meester Daan
Vragen?
- yentl.vanlaer@scholengruuthuse.net 5A --> juf Yentl
- daan.rosseel@scholengruuthuse.net 5B --> meester Daan
- marijke.feys@scholengruuthuse.net Dobbelgroep --> juf Marijke
Geen opmerkingen:
Een reactie posten