Heb jij moeite met het plannen van alle opdrachten doorheen de dag? Dan kan dit schema misschien helpen. Je kan het uitprinten en ophangen. [MAG]
Wiskunde → Werken in potlood!
Klasgroep: Les 127 kapitaal, interest en percentages
Werkboek C, pagina 89 en 90
1. Bekijk het filmpje tot het eind uit:
2. Maak vervolgens onderstaande oefeningen:
- Pagina 89: Oefening 1, oefening 2, oefening 3, oefening 4 en oefening 5, (ALLE MOET- opdrachten), oefening 6
- Pagina 90: Oefening 7 (MOET-opdrachten), oefening 8 (MAG-opdracht)
Hulpmiddel: Het Neuze Neuze-boekje p. 57 nummer 74
Dobbelgroep: Jullie kregen een opdracht van juf Marijke.
Taal/spelling
Vandaag nemen we we een nieuw woordpakket onder de loep. In woordpakket 19 komen er drie spellingsmoeilijkheden aan bod. Dit is geen eenvoudig woordpakket! Wees dus zeer aandachtig!
Voer onderstaande opdrachten één voor één uit:
- Lees alle woorden van het nieuwe woordpakket op p. 51 in je werkboek.
- Zoek de betekenis op als je een woord niet begrijpt.
- !!! Lees achteraan in jouw boek volgende spellingsweters:
- Spellingsweter 41: Woorden met trema na i
- Spellingsweter 42: Woorden met trema na e
- Spellingsweter 31: Woorden met bijzondere uitspraak
- Vul op p. 51 de titels, spellingsweters en regels aan. Geef de titels ook de kleur zoals op deze foto (klik hier).
- Geef alle woorden bovenaan de pagina de juiste kleur. Ga te werk zoals we in klas gewoon zijn.
- Schrijf alle woorden correct over bij de juiste spellingsmoeilijkheid. Maak vervolgens alle oefeningen op de volgende pagina. Oefening 2 is een herhalingsoefening op de werkwoorden. Gebruik je werkwoordenschema.
- Controleer tot slot of je bovenstaande opdrachten allemaal goed hebt uitgevoerd.
Vandaag staat de tweede les van C17 op het programma. Bekijk aandachtig de VOLLEDIGE video.
Voer alle opdrachten VOLLEDIG uit die meester Daan geeft.
WERO
Deze week staan er 3 lessen WERO op de planning. Je vindt de opdrachten van deze week bovenaan bij het tabblad "WEEKOPDRACHT WERO [MOET]" terug. Je hebt tot vrijdagmiddag 14 u. om de twee lessen te doornemen.
Muzische opvoeding
Deze week krijg je van juf Jolien geen nieuwe lessen van muzische vorming. Woensdag krijgen jullie een MOET-opdracht voor MOEDERDAG! 😉 🙌
Tussendoortje
Deze week bewegen we samen met enkele studenten die meester/juf willen worden. De studenten zijn van Vives Hogeschool Torhout. Ze vinden pauze ook belangrijk! Sta wanneer je het nodig hebt even achter jouw stoel en doe goed mee met volgend filmpje:
De juf/meester hoort jullie graag om 14 u. tijdens het feedbackgesprek via Classroom. Op maandag moet iedereen van de klas aanwezig zijn. Tot straks! 😎
Nieuws uit L5
KEITH HARING van Noor! Super hoor!
Veel leerplezier!
Juf Yentl en Meester Daan
Vragen?
- yentl.vanlaer@scholengruuthuse.net 5A --> juf Yentl
- daan.rosseel@scholengruuthuse.net 5B --> meester Daan
- marijke.feys@scholengruuthuse.net Dobbelgroep --> juf Marijke
Geen opmerkingen:
Een reactie posten