Heb jij moeite met het plannen van alle opdrachten doorheen de dag? Dan kan dit schema misschien helpen. Je kan het uitprinten en ophangen. [MAG]
De kinderen van de dobbelgroep kunnen dit schema gebruiken op dinsdag en donderdag.
Wiskunde → Werken in potlood!
Klasgroep: Sprong 12: Les 153 Volumematen
1. Bekijk het filmpje tot het eind uit:
2. Zorg ervoor dat je een tabel hebt. Dat kan op twee manieren:
- Teken de tabel over zoals in dit voorbeeld:
- Druk deze tabel af. KLIK HIER.
3. Neem werkboek D en maak vervolgens onderstaande oefeningen:
- p. 44: oefening 1, oefening 2, oefening 3 (MOET + MAG) en oefening 4
Dobbelgroep van juf Marijke:
- Er is om 9.45 u. een instructiemoment via Google Meet. Je kan deelnemen via Google Classroom, de klas DSDG.
- Les op dinsdag → taak klaar tegen donderdag.
- Les op donderdag → taak klaar tegen de dinsdag.
Taal/spelling
Vandaag maak je het dictee van WP17. Dit staat klaar op Google Classroom.
Frans
We starten met een nieuw contact, contact 17! Bekijk aandachtig de VOLLEDIGE video.
Voer alle opdrachten VOLLEDIG uit die meester Daan geeft. Succes!
WERO
Je vindt de opdrachten van deze week bovenaan bij het tabblad "WEEKOPDRACHT WERO [MOET]" terug. Je hebt tot vanmiddag 14 u. om de twee lessen te doornemen.
Juf Jolien is deze middag aanwezig tijdens het feedbackgesprek. Je kan dan vragen stellen over de lessen.
Om 14 u. komt de verbetersleutel op Classroom van de lessen van WERO. Verbeter vandaag, morgen tijdens de vrije dag of dit weekend alle oefeningen van les 4 en les 5.
Muzische opvoeding
Achter het tabblad "MUZISCHE LESSEN [MAG]" vind je 2 lessen terug van juf Jolien.
Dit zijn magopdrachten voor deze week.
Tussendoortje
Pauze is ook belangrijk. Sta wanneer je het nodig hebt even achter jouw stoel en doe goed mee met volgend filmpje:
De juf/meester hoort jullie graag om 14 u. tijdens het feedbackgesprek via Classroom. Je kan op dat moment alle vragen stellen. Wie aanwezig is, kan vandaag ook vragen stellen aan JUF JOLIEN over de lessen van WERO.
Maandag 4 mei moet iedereen van de klas aanwezig zijn tijdens het feedbackgesprek.
Het gesprek van gisteren sloten we af met twee spelletjes!
Resultaten van de MAGopdrachten
De mama en papa van Marie M. hadden geluk.
Fijn gedaan, Marie M.!
Zie jij wie er het beste vliegtuigje maakte?
SLINKACHU van Febe. Knap gevonden!
Simon heeft leren toveren met zeepbellen.
Dit is misschien leuke tip om thuis te proberen. Je hebt niet veel nodig!
Veel leerplezier!
Juf Yentl en Meester Daan
Vragen?
- yentl.vanlaer@scholengruuthuse.net 5A --> juf Yentl
- daan.rosseel@scholengruuthuse.net 5B --> meester Daan
- marijke.feys@scholengruuthuse.net Dobbelgroep --> juf Marijke
Geen opmerkingen:
Een reactie posten